Uitstap IBIS

Op donderdag 19 juni vergezelden zeeloodsen Wim Buysse, Bart Mortelmans en Michel De Meyer 12 jongens en 2 juffen van het Koninklijk Werk IBIS op daguitstap naar Vlissingen. Speciaal aan deze uitstap was dat het voor juf Nadia reeds de 25e keer was dat ze dit mocht doen !

Na een korte kennismaking op de school vertrok de groep vol ongeduld met 2 mini-busjes naar Breskens waar de veerboot werd genomen naar Vlissingen.

Uitstap Ibis

Op donderdag 20 juni vergezelden Patrick Wallaeys en William De Vlaminck een groep enthousiaste IBIS-jongeren van Oostende naar Vlissingen (via Breskens). Zoals elk jaar moesten we een drietal “gestrafte” jongens achterlaten op school …. jammer voor hen want ook dit jaar bleven de regenbuien op zee hangen en hadden de 17 wel aanwezige jongens weer in superdagje.

Uitstap Ibis

Naar jaarlijkse gewoonte zijn we weer op uitstap geweest met het vijfde jaar van het Koninklijke Werk IBIS. 
Om 10h werden de jongens opgewacht door P. Van Langendonck en F. Pannecoucke   aan de veerhaven te Vlissingen. 
Het was weer eens een prachtige zonnige dag .  Genoeg ingrediënten om een mooie  flinke wandeling te maken langs de dijk  richting Vlissingen.   Daar bezochten we het reptielenmuseum. 
Na dit bezoek werden de jongens verwacht in de loodsensociêteit , voor een overheerlijke spaghettimaaltijd. 

Uitstap Ibis

Ook dit jaar werd het 5de leerjaar door LSVO uitgenodigd te Vlissingen.

Uitstap Ibis

Naar jaarlijkse gewoonte zijn wij weer gaan varen met het vijfde leerjaar van het Koninklijke Werk IBIS.

28 mei  was een prachtige , zonnige dag. Een kalme zee was zeker een garantie dat  niemand zeeziek zou worden . 

Uitstap Ibis

Naar jaarlijkse gewoonte zijn wij gaan varen met het vijfde leerjaar van het Koninklijke Werk IBIS.

29 mei was een prachtige, zonnige dag.  Rond 9 uur gingen 15 leerlingen, twee instructeurs en twee bestuurleden van LSVO,  Patrick Wallaeys en Filip Pannecoucke  aan boord van  de tender loodsboot 6.
Aanvankelijk konden de leerlingen geen afscheid nemen van hun PSP- en andere GSM spelletjes, maar eenmaal de loods aan boord  werden de mobieltjes vlug ingeruild voor de verrekijker, steekpasser en pleischaal. Ook onze voorzitter kon hun interesse wat opwekken door wat navigatielessen te geven.

Uitstap Ibis

Op een zonovergoten vrijdagmorgen werden 17 leerlingen en 2 begeleiders van de IBIS opgewacht door Kapitein Marc Defloor en zijn bemanning aan boord loodsboot 6 voor de jaarlijkse uitstap naar Vlissingen.